בחרו עמוד

השיעורים בבית הספר עוסקים במרבית זמנם בתנועה. אנו לומדים להבין תנועה וכיצד לעבוד עם גופנו בצורה יעילה ובריאה. אנו מדגשים היבטים אלו:

תנועה להגנה עצמית: מתרגלים לשם כך: בעיטות, אגרופים, עבודת מרפקים, הפלות בריחים, שימוש בנקודות תורפה בגוף, סוגי קרבות מגוונים בעוצמות שונות ועוד.

תנועה לבריאות: גמישות, יציבה, עמידה נכונה, הליכה בריאותית, תרגילי כח, תנועה להגדלת סיבולת לב ריאה.

תנועת הצ'י קונג: תנועה המבוססת על עקרונות הרפואה הסינית. אנו מתרגלים את הזרמת אנרגית החיים (צ'י) דרך המרידיאנים (תעלות האנרגיה) בגופנו. תנועה זו מחזקת את תפקוד האיברים הפנימיים ומערכות הגוף (עיכול,דם, שלד, מין, עצבים, חיסונית), מרפאת ומקלה על בעיות גב ויוצרת תחושת רוגע ושלווה.

תנועה משולבת בנשימה: עבודה על מקצבי תנועה שונים בהרמוניה ובשילוב הנשימה שלנו.

חיקוי של תנועה: נלמד כיצד לראות תנועה חדשה ולחקות אותה במדויק במהירות. לצד זאת נלמד כיצד לחקות איכויות תנועה של תלמידים אחרים.

ללמד תנועה לאדם אחר: את כל עבודות התנועה שאנו לומדים, אנו לומדים גם להעביר לתלמידים אחרים, בצורה פשוטה ומדויקת, בהתאם ליכולות של כל תלמיד (רק לאחר כמה חודשי לימוד).

תנועה בשילוב מדיטציה: תנועות שונות, איטיות ומהירות תוך כדי תרגול של עבודה פנימית. נתרגל גם עבודה חופשית על תנועה תוך שימת לב לעולם הפנימי. למשל תנועה שמרגישה הנאה, קלילות, נחישות, תנועה תוך חישת הגוף, חיבור לעוצמה הפנימית…

שימוש באגן: במרכזו של האגן, בין 2-3 אצבעות מתחת לטבור, בין הבטן והגב, קיים מרכז עוצמתי המכונה דאן טיין. נלמד כיצד להשתמש באגן ובדאן טיין, בכדי ליצור תנועה נכונה, עוצמתית ובריאה שתעזור לנו לשמור על האנרגיה שלנו ולהפחית בכאבי גב, כתפיים ועורף.

תנועה אסטתית: נשפר את היכולת שלנו לנוע בצורה נעימה ונינוחה לגופנו, כזו שמרגישה וגם נראית יפה ומדויקת למתבונן מבחוץ. זאת נעשה תוך שימוש בתנועות רכות, תנועות גליות, שימוש בדימויים, תנועות חדות, שימוש במקצבי תנועה משתנים ושימוש בתנועות מובנות מתוך סדרות צ'י קונג וסדרות לחימה המכונות פורמות.

תנועה ללא תנועה: הכוונה לתנוחות סטטיות. תנוחות המכונות גם צ'י קונג- עמידות עץ. אלו, מחזקות מאוד את הגוף, היציבה, מערכת העצבים, סבלנות, נחישות, הרפיה ואת היכולת התנועתית שלנו.