בחרו עמוד

הרבה פעמים אנו מוצאים את עצמנו בדיונים ובוויכום כשכל רצוננו הוא להביע את האמת בה אנו מאמינים ומולנו עומד מישהו המחזיק באמת שלהם. בדרך כלל במבט מפוכח, נטול אגו, מעורבות רגשית, או אינטרס מסויים, ניתן לזהות שכל אמת לגבי נושאים שונים היא קצת נכונה. תלוי ברמת הפתיחות שלנו להתבוננות רחבה.

כך למשל אפשר להסתכל על שתי דוגמאות:
ביבי הוא ראש ממשלה מצוין – ביבי הוא ראש ממשלה גרוע
החיים בישראל קשים ומתסכלים – החיים בישראל קלים ונפלאים.
בין שתי האמיתות שפונות לשני קיצונים קיימות כמובן עוד כמה עשרות אמיתות.
למשל, גם אדם המחזיק בדעות שמאלניות לחלוטין יוכל לראות שביבי ראש ממשלה שטוב בדברים מסויימים וחלש באחרים.
החיים בישראל מאתגרים כלכלית וקלים כשאתה שוכב על חוף הים.
ניתן לראות שבמקרים שכל אמת הינה נכונה במידה זו או אחרת.
למה אבל בכלל להסכים או להתפלסף עם הרעיון שאין אמת אבסולוטית, האמת שלי?
אז קודם כל, כי זה פשוט יותר מדויק ומציאותי וחוסך אנרגיה. אבל הרבה מעבר לכך, זה מאפשר לנו למידה ברמה גבוהה, פתוחה, סקרנית וחוקרת יותר. בדרך כלל תלמידים מגיעים ורוצים לדעת עובדות קבועות לגבי הלחימה שלהם, ביצוע תנועה…כשלמעשה, כמעט תמיד ישנן כמה תשובות נכונות. האמת לגבי טכניקות פנימיות ותרגילים תהיה נכונה ומדויקת למצבים מסוימים ופחות מתאימה למצבים אחרים. הקונג פו לא מציע כמעט אף פעם אמת אבסולוטית. הוא מציע לתלמיד מגוון עצום של ידע והתלמיד רואה איך למקם את האמת המדויקת על פי המציאות הנוכחית. הלכה למעשה, נלמד לבצע בעיטה מסוימת בצורה מאוד מדויקת (האמת הזמנית) ולאחר מכן נלמד לבצע אותה בצורה אחרת, שגם כן נכונה ומתאימה, למצבים אחרים.