בחרו עמוד

שיפור יכולות מוטוריות וקוגניטיביות:

קואורדינציה ושיווי משקל: עשרות תרגילים המשלבים בין עבודת ידיים ורגלים תוך שיפור היציבה.

חיזוק הגוף: תלמיד הקראטה מחזק את כל שרירי הגוף בעזרת שכיבות שמיכה, סקווטים(מכרעים), תרגילים לחיזוק הבטן והגב, בעיטות ואגרופים. חיזוק הגוף משפר גם את החוסן הפנימי של הילד.

עמידה במצבי לחץ: התמודדות הדרגתית בקרבות אימון, אשר בהמשך גם מתפתחים להשתתפות בתחרויות.

ביטחון עצמי ויכולת להתמודד עם מצבי אלימות: שיפור בכל מרכיבי הכושר הגופני כמו זריזות, מהירות, גמישות וכח מחזקים אצל הילד את הביטחון העצמי ואת היכולות בכל ענפי הספורט.לצד זה, בשיעורי הקראטה יש דגש על היכולת של הילדים להגן על עצמם במצב קטטה, דבר המחזק מאוד את בטחונם האישי והעצמי.

קשב-ריכוז-יצירתיות: מחקרים מראים שהשתתפות בחוגי ספורט ככלל ואמנויות לחימה בפרט משפר ללא היכר יכולות שכל כך חשובות להם כתלמידים בבית הספר ולביצוע משימות היום יום בהצלחה גבוהה. ילדים העוסקים בספורט משפרים את פעילות המוח, המובילה לשיפור הערנות, הקשב והמוטיבציה ובעיקר על עלייה במצב הרוח והפחתת חרדה. במבדקים שנעשו נמצא שילדים הנמצאים בכושר גופני טוב משיגים ציונים טובים יותר במבחנים קוגניטיבים.

חיזוק והקניית עקרונות וערכים:

התמדה ונחישות: התלמיד מגיע לשיעורים פעמיים בשבוע ובכדי להתקדם בדרגות יש להשתתף בסדנאות וקייטנות בהם מתרגלים כמה שעות כל יום. כל אחד יכול להתקדם בקראטה. על אף התרגול הקבוצתי בסופו של דבר כל תלמיד מתקדם בהתאם להתמדה והנחישות האישית שלו.

כבוד עצמי ולזולת לצד יכולת איפוק: אמנויות הלחימה היפניות יותר מכל ענף תנועה אחר מביאות את הרכיב התרבותי הנפלא המתקיים מזה אלפי שנים בתרבות היפנית, של מתן כבוד ואיפוק. הדבר מתבטא בניואנסים רבים, למשל: אנו קדים לפני הכניסה לדוג'ו (אולם האימונים) ולפני ובסוף כל תרגול או קרב עם בן זוג. מי שמאחר יתבקש לשבת את ישיבת הקראטה(סזה) ויכנס רק כשיקבל אישור בריצה ובשקט, לא מרימים את הקול ולומדים לדבר עם הגוף.

אדיבות, נימוס וסבלנות: בשיעורי הקראטה אנו שמים דגש על כך שבבית הספר שלנו כולנו חלק ממשפחת הקראטה. אנו לומדים לא להוציא את הכעסים שלנו אחד על השני, אלא לנהוג על פי ערכים שהם אבני הבסיס באמנויות הלחימה. הילדים גדלים עם הערכים הללו והופכים לבני אדם טובים יותר לעצמם ולסביבה.