אני כאמן קונג פו

בכתוב מטה אני משתף בדרכי האישית אל עבר תהליך ההתהוות שלי כאמן קונג פו. אותו שיתוף מתייחס למסע שלי, אך מתייחס במידה זו או אחרת למסע אותו אתם עתידים לעבור בדרככם שלכם בתהליך הלמידה בקורס, כיוון שהוא מתייחס לכל אותן אמנויות אותן אנו לומדים.
שמתי לב שהדבר הראשון שעולה כשאני חושב על עצמי כאמן קונג פו, הוא שאני אמן למידה. כאמן קונג פו, אני רואה עצמי בראשונה כתלמיד ובנוסף גם כתלמיד בכיר, כזה שיכול להעביר מידע בקלות גם לתלמידים אחרים.
מעבר היותי אמן למידה, כאמן קונג פו אני גם:

אמן בהגנה עצמית: ככזה, אני מסוגל להשתמש בגופי ובתנועות מסויימות שלמדתי לשלוט בהן, בכדי להגן על עצמי במצב של סכנה ממשית, מצב הקשור באלימות פיזית. אני גם שולט ביכולת להתרחק ולהימנע ממצבים בהם אני יכול להיקלע לסיטואציה הקשורה באלימות, בעיקר כשאני לא רואה שקיים צורך ממשי לעימות. (לא מגדיר תחת זאת מצב בו אדם אחר יזדקק לעזרתי).

אמן לחימה: במשך השנים התמקצעתי באמנויות לחימה שונות וכיום אני מרגיש מאוד בנח להשתמש בגופי בכדי ליישם חומר לימודי הכולל: טכניקות קרביות, פורמות, עבודות בזוגות ובקבוצה וקרבות מסוגים שונים ובעוצמות שונות. כיום הגעתי לרמת שליטה המאפשרת לי לקדם את עצמי ואנשים אחרים באמנות זו ובאחרות המצוינות.

אמן מדיטציה: לפני עשר שנים גיליתי אמנות מופלאה זו, אשר בעזרתה יצאתי למסע יום יומי אל עבר העולם הפנימי שלי. אני מאוד נהנה מהחופש שגיליתי במדיטציה של הקונג פו. זו, כוללת תרגול בעמידה, ישיבה, הליכה ותנועה, שימוש בקול, מדיטציות לבריאות, עבודה עם החושים, עבודה עם הסביבה החיצונית ועוד ועוד. כל אלו עוזרים לי לשפר את הריכוז, אותו כלי יעיל וחיוני כל כך, המזין את אמנות הלמידה.

אמן בריאות וריפוי: את אמנות זו אני מגלה יותר ויותר בשנים האחרונות. למדתי בעבר תרגולים אנרגטים שונים לריפוי כמו הילינג, רייקי, מסאז'ים, צ'י קונג ומדיטציות לריפוי. גיליתי שאני לא רוצה לטפל באנשים באופן אישי כאדם הלוקח חולה ומתקן אותו. ראיתי שהעוצמה החזקה מגיעה מהיכולת של כל אדם לחסן את עצמו ולשמור עצמו מראש שלא להיות "חולה".
כיום אני עובד בעיקר עם מכלול תרגילים מתוך הקונג פו ומהצ'י קונג ההופכים אותי לאדם בריא יותר במישור השלם, הווה אומר, הפנימי והחיצוני.
מבחינה חיצונית, גופנית, אני עובד עם היכולת להיות במערכת יחסים מצויינת עם הגוף שלי. אני מעניק לו תרגולים עדינים של תנועות צ'י קונג ותנועות לחימה חזקות יותר. אלו, מאתגרות את היציבה, מחזקות ומגמישות את השרירים, מעסות את האיברים הפנימיים ועוזרות למערכות השונות לעבוד בצורה משופרת. אני מרגיש שהגוף מעניק לי בתמורה את היכולת לעמוד בפני מחלות הדופקות לעיתים בדלת, מבקשות אירוח. במשך שנים, אני זוכר שהייתי חולה כל שנה בקביעות. שפעת, צינון, אנגינה…

מזה שבע שנים אני מצליח שלא לארח מחלות אלו ואני מרגיש אנרגטי וחיוני. אני עובד עם הגוף בשיתוף ומתוך כבוד הדדי, אחד לרצונות השני. מתוך תחושה של חופש והנאה.
מבחינה פנימית אני מרגיש את בריאותי בהתחברות לתחושה של שלווה, ביטחון, הרגשה נעימה של קבלה של עצמי ופחות ופחות התחברות, הסתבכות ואף הינעלות על מחשבות שאינן תומכות בי, פחדים, דאגות וכעסים. אני רואה סביבי הרבה אנשים אשר חייהם מנותבים על ידי לחצים, כאב וחוסר אונים. אני מרגיש שתרגילי הקונג פו עוזרים לי ולתלמידים אחרים לחיות מתוך בחירה לחיי בריאות טובים יותר.

אמן תנועה: האמנות הבסיסית ביותר אצלי, שמתוך אהבתי אליה הגעתי אל הקונג פו. כילד, תמיד אמרו לי שאני היפר אקטיבי. לשמחתי באותה תקופה לא נתנו כדורים כל כך בקלות. הורי שמו לב שכל תנועה שאני עושה עושה לי טוב ומרגיעה אותי, כך זכיתי כמעט בכל יום בחיי לעסוק בתנועה ובספורט. כילד ונער התאמנתי בין השאר בכדוררגל, כדורעף, כדורסל, טניס, בנבחרות אתלטיקה, אמנויות לחימה, פינג פונג ואפילו חדר כושר, שם האמת, הכי פחות מצאתי את עצמי.
בגיל צעיר הייתה זו התחרותיות, ותחושת הניצחון שהלהיבו אותי בעיקר. כשהתבגרתי היו אלו אמנויות תנועה בריאותית שריתקו אותי. באופן הדרגתי הפכתי רגוע יותר וכך נחשפתי יותר לעומק לאמנויות לחימה שונות שהובילו אותי למקומות שונים בעולם. שם גילית את היוגה, הפלדנקרייז והצ'י קונג. אלו שולבו לצד אמנויות הלחימה שסיפקו למידה רחבה של כח, גמישות, כושר, יציבה, עבודה מנטאלית ופילוסופית ותנועה עם כל חלקי הגוף.
מאז ומתמיד רציתי להעביר מידע זה לאנשים אחרים, כלומר ללמד. בקונג פו כחלק מההכשרה של אמנות הלמידה קיבלתי כלים מיוחדים מאוד, להדרכה שונה וייחודית הנותנת לתלמיד הרבה חופש לגלות את הקונג פו שלו.
אמן למידה: המיוחד כל כך בקונג פו לאו חו היא הנוכחות של אמנות הלמידה או בשמה השני אמנות היכולת. איתה אנו לומדים לעבוד עם שאר האמנויות בצורה של הפריה הדדית. היא מזינה אותן והן מזינות ומאפשרות לה את עוצמתה.
לאחר שנים רבות של עיסוק בתנועה בריאותית, ספורטיבית, תחרותית ולחימתית, לצד עבודות פנימיות שונות, גיליתי את הקונג פו. גילית משהו חדש, מסעיר ומרתק שנותן לי עוצמה חזקה יותר לכל עשייה שלי. התחלתי, למשל:

להנות יותר מכל עשייה שלי.
לראות ולהבין טוב יותר את הבסיס לכל נושא, את השלבים הבאים בלמידה ואת המיקום שלי ברצף.

להיות מסודר יותר בעשייה, בהיר במחשבה, פתוח ויצירתי יותר לשינויים, מודע לרצונותי, חופשי יותר מכבלים.

להיות מסוגל לללמוד ברמה גבוהה מאוד מכל אדם, סיטואציה ובכל זמן.

להפסיק לפחד, להתנסות ולהיכשל.

ללמוד מהכשלונות, להנות ולקבל אותם ולהתמיר אותם יותר בקלילות להצלחות.

לעבוד לבד על דברים שבעבר הייתי צריך אנשים נוספים מסביבי, (תלמידים או מורים) בכדי שאוכל לבצעם ברמה גבוהה.

ללמוד אותו נושא לעומק תוך כדי שימוש בחקר, משחק ושעשוע, המובילים לפתיחת שערים חדשים. שלא כבעבר, אני כבר לא מגיע למיצוי מהיר של דברים אותם אני לומד, ובמילים אחרות, אמן בהתמדה, ובדרך כלל הלמידה מקיפה יותר ומשליכה על למידות אחרות שלי.

ללמוד ולהעמיק בנושאים חדשים וישנים כמו: שפות, עבודה עם רגישות והבנה של האחר, הדרכה, תנועה, חיבור אל השקט, עבודה עם הצלחה פשוטה ומהירה, נחישות, חופש, חיבור לעוצמות, ריפוי…

להעביר מידע ברמה גבוהה ופשוטה לאדם אחר וללמד אותו כיצד להעביר את אותו מידע לאדם אחר.

הקונג פו הוא בשבילי אוצר בלתי נידלה בו אני מוצא עצמי, עדיין, לאחר אלפי שעות תרגול, תלמיד בכיר, אך עדיין מופעם מהדרך הארוכה והמופלאה שעוד מצפה לי. כמורה אני זוכה ללמוד את החומרים מנקודת למידה אחרת, נהדרת, קסומה ולעיתים גם עמוקה יותר. כל יום אני זוכה באוצר מחדש.