עבודה עם התנסויות וצבירת ניסיון

אצל רב האנשים יש רתיעה לעיתים מלנסות דברים חדשים, שבהם אין להם ניסיון. אצל כל אחד יש את נקודות החולשה והחוזקה שלו. אחד ינסה בקלות כל מה שקשור במחשבים, אבל יפחד מעבודת מדיטציה או מלשיר מול אנשים. בשיעורים שלנו אנו מתנסים בהמון צדדים של האישיות שלנו ומנסים לבטל את מנגנון הפחד שקיים אצלנו מלנסות דברים חדשים בתחומים בהם אנו חלשים.
למה בעצם אנו לא רוצים לנסות דברים מסויימים? אולי אנחנו לא רוצים להרגיש את התחושה הלא ממש נעימה, שלא נצליח, שניכשל ובעקבות זאת שנהיה מאוכזבים מעצמנו ואולי אף נפגע לעצמנו בביטחון האישי. לפעמים אנו לא רוצים לנסות, כי זה אומר לצאת מאזור הנוחות שלנו, של עשייה במה שמוכר וידוע.
בשיעורים אנו לומדים איך לעמעם, להפחית ואף להעלים את מנגנון הפחד מעשייה של דברים מסוימים. אנחנו לומדים להתנסות בכל כך הרבה תחומים ונושאים, מתוך ראייה פשוטה ומרגיעה: אנחנו מתנסים רק בשביל לצבור ניסיון. הפעם הראשונה היא צבירת ניסיון, בשביל לעשות את הצעד הראשון. ההתנסות היא כבר ההצלחה. לפעמים אנו כבר די מצליחים בעשייה שלנו, אפילו בניסיון הראשון, אבל ההצלחה נוכחת כבר בהתנסות, בלדעת שאי אפשר להיכשל. אנו מתנסים, נכשלים ומצליחים ברמות שונות, בשמחה בכל שיעור.