על הצלחה בלימודי קונג פו

על הצלחה – יום ראשון 14.03.10

בשיעורים אנו לומדים קונג פו, כלומר, אמנות הלמידה.

עבודה עם הצלחה במישור הרחב מהווה מרכיב חשוב מתוך כישורי הלמידה שאנו רוחשים.

מה היא הצלחה במסגרת לימודי הקונג פו?

תהליך מתמשך שמתחיל בניסיון ובדרך כלל בניסיונות.

תהליך שכולל בתוכו השתתפות פעילה של המבצע.

הצלחה ברמה גבוהה כוללת בתוכה התכווננות בעשייה.

הצלחה היא ה"דרך" שלוא דווקא הגיעה לסיומה.

הצלחה קשורה במה שאני מגדיר כהצלחה.

ההצלחה מתבטאת ברגע בו אני נותן פידבק חיובי לעצמי או לזולתי, היכולת לתת פידבקים כאלו אינה מובנת מאליה וניתן להשתפר בה בקלות.

עם הצלחה אפשר לעבוד כסביבת עבודה וכטכניקת למידה: למשל בעבודת זוגות כמו הזזות או כתפיים, לראות הצלחה גם כשהזיזו אותי וגם כשאני מזיז.

כטכניקת למידה: מנסה לתת לעצמי מטרות ולהגיד בקול הצלחתי, כשמטרה הושגה. מטרות אפשריות: לנסות להנות, להבריא את הגוף, להתחזק, להתגמש…

ההצלחה קשורה בהגדרה שנתתי לה, כך שכישלון בעיני מישהו אחד עשוי להחשב כהצלחה בעיני. דוגמה: התחלתי ללמוד משהו שזיהיתי שאינו מתאים לי. אני מפסיק את לימודי. בעיני זו יכולה להיות ההצלחה שבעשייה של מה שטוב לי ואי היכנעות לפחדים, למשל, שאחרים יראו במעשה זה כישלון.

כל תהליך למידה חופן בתוכו עשרות ואף מאות הצלחות קטנות וגדולות. אין תהליך למידה ללא הצלחות, היכולת לראות אותן היא החשובה והחיונית לתהליך למידה מעצים.

ישנם אנשים מצליחנים שלא רואים עצמם ככאלו (את בטח מכירה כלפחות אדם אחד כזה). אתה מוזמן להתחיל לראות את עצמך כמצליחן, לסמן לעצמך מסלולים להצלחה, לעקוב, לטפח ולשים לב להצלחותייך, מה שלא יהיה זה בטוח יהיה נעים.

שני תרגילים פשוטים לעבודה עם הצלחה:

1. נסה פשוט לראות הצלחות שלך בכל תחומי החיים מהילדות. החל מדברים קטנים ופשוטים כמו סיום בית הספר וכלה בהצטיינויות יחודיות לך. שיתוף עם אדם אחר תעצים את התרגיל.

2. שתפי אדם אחר בהצלחות של דברים שעדיין לא השלמת. למשל: הצלחתי להגיע לרמת שיחה ברמה גבוהה בספרדית (במציאות הנוכחית אני רק יודעת כמה מילים בודדות). התרגיל יעזור לך בין השאר לראות במה את מעוניינת להצליח ואיך זה ירגיש כשזה יקרה.

בהצלחה