תרגיל קונג פו לעבודה פנימית וחיצונית

שיעור קונג פו, אתמול בערב 1.3.10

אנחנו מסתכלים על השיעורים בקורס כמערכת שלמה בה אנו עובדים על עצמנו. מנסים לשפר, לשכלל ולקדם את המערכת המשוכללת שאקרא לה כרגע אני.

אני, או עצמי, אותו אורגניזם חשוב כל כך שאני רוצה את הטוב ביותר בשבילו.

בתקופה האחרונה אנו עובדים עם מילים ומשפטים. נותנים להם להעצים אותנו. מבחינה פנימית אנו עובדים עם התודעה, הנפש, ההוויה שלנו, מחשבות רגשות..

מבחינה חיצונית אנו עובדים עם הגוף הפיזי ועם יכולות התנועה שלנו במרחב. כך חילקנו את הלמידה בקורס ללמידה פנימית וחיצונית. בקורס הנלמד במסגרת לימודי הקונג פו והצ'י קונג אנו עובדים עם המישור השלם המשלב בין בעבודות הפנימיות והחיצוניות.

בתרגיל ניסינו לשלב בין העוצמה של מילים. חיפשנו על ידי שיתופים, מילים שמייצגות תחומים נלמדים בקורס ונוגעים לעבודה פנימית וחיצונית. ראינו שישנן מילים שהמשמעות של עבודה איתן מבחינה פנימית וחיצונית, תהיה לפעמים מחוברת ולפעמים כלל לא. תלוי גם בזווית ההתבוננות.

למשל המילה גמישות: גמישות חיצונית, כזו הנוגעת לאותה גמישות גופנית, מתבטאת בין השאר בכיווץ ובהארכה של השרירים, חיזוקם והרפייתם.

בגמישות פנימית אנו עובדים בקורס בין השאר על היכולת לשנות מצב תודעתי בקלילות. לעבור מתרגיל מדיטציה כמו התבוננות בכאב לחיבור אל הקרקע, ללא כל קושי. לבצע משימה, להפסיק אותה בכדי לבצע משימה שונה לגמרי ואז לחזור אלייה מאותו מקום בו הפסקנו מבלי לאבד את הריכוז.

עבדנו עם מילים שונות, תוך כדי הליכה, כשכל מי שרצה שיתף בקול. העבודה הייתה לנסות להרגיש ולעבוד עם המילה, חיצונית ופנימית מתוך מה שלמדנו בקורס.

הנה כמה מילים שעבדנו איתן:

עוצמה – גמישות – שקט – כח – הרפיה – הקשבה – בריאות – זרימה – קלילות – קשיחות – אקטיביות – למידה – אומץ – נחישות – שלווה – רכות – מהירות – עדינות – נוכחות -רגישות – מודעות – דיוק – קבלה – פשטות – שימוש בנשימה.