קונג פו – אומנות היכולת

קונג הינו מונח סיני המתורגם במקרים רבים כיכולת, תרגול ממושך, אילוף, או למידה.
המונח פו, מתייחס אל האדם.

המושג קונג פו, מתאר תהליך, בו אדם משפר, או משכלל, את יכולותיו. תהליך זה מלווה תמידית, באופן מודע, או בלתי מודע, בתהליך למידה.

מישהו השוקד על לימודי שפה זרה, או מפתח את יכולת השירה שלו, ניתן לומר שהוא מתרגל קונג פו.
אמן קונג פו הינו זה שהגיע לרמה מרשימה במיוחד בכל תחום: שחקן, טבח, צייר, נהג מרוצים, לוליין וצלם, אשר טיפחו את יכולתם במשך זמן ממושך והגיעו ליכולות כבירות ומעוררות השראה, הינם בעלי קונג פו בתחומם.

במשך השנים התפרש במערב המונח קונג פו, כשם כולל לאמניות לחימה סיניות. רב בתי הספר המלמדים קונג פו, מתמקדים באחת ממאות אמניות הלחימה וההגנה העצמית הסיניות.

אמן לחימה אשר הגיע לרמה גבוהה מאוד בתחום ההגנה העצמית, הינו אכן על פי ההגדרה, אמן קונג פו.
לימודי הקונג פו הנלמדים במסגרת לימודים זו שונים מרב שאר בתי הספר בהם מתרגלים קונג פו. הקונג פו אותו אני מדריך, מבוסס ברובו על זה הנלמד במסורת של קונג פו לאו חו.

השיעורים כוללים את לימודי הקונג פו, להם אקרא לעת עתה אמנות היכולת. ולצידם מתקיים לימוד אמנות הלחימה קונג פו לאו חו (טיגריס ונמר זקן) ואמנות הבריאות צ'י קונג. (כדאי לציין, כי ניתן ללמוד אצלנו גם רק את מסגרת אמנות הלחימה, ללא אמנות היכולת, אשר נלמדת בתחילת השיעורים).

אמנות היכולת אשר לה ניתן גם לקרוא אמנות הלמידה, שכלול היכולות או פשוט קונג פו, פועלת במישור החיים ובעיצובם לרמה גבוהה של חופש, הנאה ועוצמה.

על מסגרת הלימודים בבית הספר

מסגרת הלימודים הינה מעמיקה ביותר, כשלכל נושא לימודי ישנן רמות שונות של ביצוע, כל אחת מהן חושפת פן מעצים ומופלא.

בין השאר נלמדים גם נושאים אלו:

תקשורת ברמות שונות עם עצמנו, עם הסביבה ועם הגוף שלנו:

עם עצמנו: כוללת בין השאר עבודה עם המחשבות שלנו, אהבה ופחד, קבלת החלטות, דימוי עצמי, הגשמת מטרות, שיפוט, אושר בחיים, סדר וארגון, לקיחת אחריות, רגישות, הנאה, דמיון, משמעת עצמית, עבודה עם תחושות אשמה, עלבון…

עם הסביבה: למשל עבודה עם הקרקע, שימוש מועצם בחושים, הנאה מהסביבה, שימת לב לפרטים, ראייה מרחבית, חיבור אל היופי, תקשורת חברתית עם אנשים ואינטליגנציה מרחבית.

תקשורת עם הגוף: עבודה עם הגוף לשיפור יכולות תנועה, בריאות, דיוק, ריפוי, גמישות, הרפיה, חישת הגוף, נשימה, יציבות ועוד ועוד.

טכניקות לשיפור יכולות למידה: איכות הלמידה שניתן להפיק מכל סיטואציה תלויה במיומנות שלנו להיות תלמידים מעולים. היא מורכבת מגורמים שונים. בינהם יכולת ריכוז, צלילות ובהירות, פתיחות ללמידה, נחישות, מסירות וחיבור לרצון לבצע שינוי.

במסגרת ההכשרה כאומן קונג פו, מקבל התלמיד אימון והדרכה המאפשרים לו להגיע לרמה גבוהה מאוד של יכולות למידה. כאלו שיעזרו לו להגשים את שירצה ולפתח כל יכולת שהיא.
כל תהליך של יצירת מציאות מסוימת אותה רוצה אדם להשיג, צופנת בתוכה תהליך של למידה .
כל ביצוע של תרגיל כולל שני מרכיבים: הראשון, ביצוע טכני-פיזי של התרגיל. השני והחשוב יותר הוא תהליך הלמידה שהמתרגל עובר. זהו תהליך שרב האנשים בכלל אינם מודעים לו.
אמן קונג פו מסוגל להביא את עצמו לרמה גבוהה בתחומים שונים, הוא רוכש יכולות בקלילות בעזרת שיפור איכויות למידה ותרגילי מדיטציה.

יכולת בריאותית מופלאה: תהליך השינוי המתרחש במסגרת הלימודים, אותו עובר כל תלמיד בדרכו הייחודית, כולל לימודי בריאות וריפוי עצמי. ברמות גבוהות הוא גם כולל תהליכי ריפוי של הזולת. שיפור הבריאות מתבטא בתנועה ובמחשבה.

הדרכה: מסלול לימודי הקונג פו פותח שערים מופלאים אשר מאפשרים שינוי והתמרה, במהלכם מקבל התלמיד מידע ותרגילים שיעזרו לו לשפר ולממש את היכולות הקיימות אצלו, חלק גדול מהן שגם היו חבויות. במקביל הוא לומד כיצד להקנות יכולות גם לאדם אחר. מקובל בדרך כלל לכנות אפשרויות טבעיות אלו, כיכולות הדרכה. התרגילים הניתנים אינם תיאורטיים, הם כולם חווייתיים ולכן גם עוצמתיים ויעילים במיוחד.

מסגרת הלימודים

לימודי הקונג פו, קרי אומנות היכולת, הינם חיוניים ביותר לכל מסלולי הלימודים אותם אני מעביר, והם נלמדים בשלוש צורות.

מסלול לימודי צ'י קונג: מכיל גם תרגילי עבודה פנימיים מתוך אומנות היכולת ומהווים בסיס רחב לביצוע של תרגול צ'י קונג כמדיטציה ותהליך התפתחות ופתיחה של הלב, מעבר לעבודה התנועתית-בריאותית.

מסלול לימודי קונג פו לחימתי: מכיל תרגילי עבודה פנימיים מתוך אומנות היכולת, לצד קונג פו לחימתי. אנו מתחילים שיעורים אלו בחצי שעה של אמנות היכולת.

מסלול לימודי אמנות היכולת: מכיל בעיקר תרגילי עבודה פנימיים לצד עבודה גופנית עדינה, לשיפור יכולת הבריאות. מתבצע בסדנאות, עבודה אישית ושיעורים המוזמנים מראש.

החלק בשיעורים המכונים אמנות היכולת, היו בקלות יכולים להיקרא גם: אמנות הלמידה, קורס בשכלול יכולות, החיבור לעוצמה הפנימית, אמנות ההנאה והאושר, מודעות, התפתחות אישית, אמנות ההשתנות, גמישות תודעתית, תקשורת הרמונית, אמנות התנועה החופשית, מדיטציה (התבוננות), הצלחה ללא גבולות, הדרך אל השקט…

מידע נוסף על השיעורים במרכז תל אביב